Wednesday, April 21, 2010

Places to be !

Inca doua capitale din Europa bifate pe lista. Praga si Bratislava, Orasul de aur si capitala de pe Dunare.
Am ramas placut impresionat de arhitectura gotica din Praga, dar am fost putin socat din cauza preturilor ce le aveau alimentele de acolo, e adevarat ca am fost doar la magazinele/cafenele din centrul orasului. Pretul tipic al unui pachet de tigari se invartea in jurul sumei de 4 euro, iar o sticla de 0,5 l de Coca-Cola pe la 2,5 euro, pretul unui espresso era de 5 euro, iar daca mai doreai si lapte sau un espresso lung cu lapte ajungeai la 6 - 7 euro. A doua varianta de cafea am regretat-o pentru ca o cafea de la Star Bucks era 5 euro. Cea mai draguta cafenea am vazut-o in centrul orasului, amplasata putin mai jos de Muzeul National. Canapele din piele, design din vremea tramvaiului, iar restul spune de la sine. Oricum nu e cea mai importanta atractie turistica din oras nici pe departe, asa in mare, capitala e un mix intre arhitectura moderna si cea baroca/gotica, iar acest lucru il spun cu putina dezamagire deoarece majoritatea cladirilor erau amplasate total inestetic, o combinatie cam kitchoasa. Trecand peste, am ajuns si la Ceasul Astronomic amplasat pe peretele sudic al vechii primarii. Este o zona tare ciudata, acolo din ora in ora cand bate ceasul, parca apar din pamant o multime de oameni sa vada cum moartea trage de clopot, iar mai apoi isi fac apairitia apostolii. Dupa ce se opreste, oamenii dispar brusc, care incotro, fiecare cu drumul lui.

Mergand mai departe de Praga, in drum spre casa, am facut un popas si in Bratislava, una dintre cele 4 capitale strabatute de Dunare. Aici nu am stat foarte mult, ci doar am vizitat castelul de pe dealul stancos si m-am oprit la o cafea pe terasa ce oferea o panorama impresionanta asupra orasului. Am aflat ulterior ca din punctul in care stateam se vedea si Austria si Ungaria, strategica ampasare a castelului, zic eu. Sper sa bifez cat mai multe orase, cat mai curand.

No comments:

Post a Comment